LÅTTEXT

  Dagens uppgift var att ta en poetisk bild inspirerad av en låttext som berör dig.
  Jag har valt låten Let Her Go av Passenger, en låt som fångade mitt intresse från första början. Jag tolkar låten till att handla om tomhet och avsaknad, och att man lägger märke till denna först när det är för sent. Hur man ångrar sig när man inser vad man förlorat. 
  Min bild är en siluett, en flicka som stirrar bort, i profil, till synes utan ansikte, i motljus. Hon är halvvvägs mot ljuset; har vänt sig bort ifrån det till hälften, samma symbolik som i låten - ska insikterna få henne att vända tillbaka eller fortsätta bort? Hennes ansikte är i skugga eftersom att det inte definitivt, hon är symboliken för ångern då man tagit ett felaktikt beslut och eftersom att man kan ångra sig över i princip allt kan hon omöjligt ha ett ansikte. Samtidigt ger detta bilden samma tomhet och avsaknad som jag tycker att bilden innehåller.
  Det är en bild som inte säger något, men samtidigt säger allt. 
 
 

 
(https://cdn2.cdnme.se/cdn/6-2/4048076/images/2013/signatur_50f69aafddf2b307ca9e7f7c.jpg)

Kommentarer
Postat av: Jennifer

Gillar hur ljuset kommer bakom henne och lyser upp hennes hår det ger verkligen känslan att hon är på väg till ljuset

2013-01-19 @ 13:24:16
Postat av: Jennifer

Gillar hur ljuset kommer bakom henne och lyser upp hennes hår det ger verkligen känslan att hon är på väg till ljuset

2013-01-19 @ 13:25:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback